Selecteer een pagina

Total Lubricants

Productadvies en direct smeermiddelen bestellen? Dat kan via het Total Lubricants platform. Middels telemetrie kunnen er ook automatisch (bulk) orders geplaatst worden.

API’s | Angular |Middleware | Telemetrie

TOTAL Lubricants

Polder Knowledge realiseerde in co-creatie met Atom een online advies- en bestelsysteem voor TOTAL Lubricants waarmee zowel handmatig als automatisch (via telemetrie) bestellingen kunnen worden geplaatst. Particulieren kunnen het systeem gebruiken voor advies en om smeermiddelen te bestellen,  voor bedrijven zijn er veel extra functies die helpen bij het orderproces.

Casebeschrijving

Polder Knowledge is al jaren preferred supplier voor TOTAL Nederland en België. Nu vroeg TOTAL Lubricants ons om een ​​online bestelsysteem te bouwen, waarbij de klant eenvoudig een bestelling kan plaatsen op basis van een gedegen smeeradvies. Daarnaast waren ze op zoek naar een automatisch bestelsysteem voor hun grootverbruikers in de automotive, binnenvaart, landbouw en industrie.

Smeermiddelen Advies Wizard

Smeermiddelen zijn een complex product, een verkeerd product kan de levensduur en het brandstofverbruik negatief beïnvloeden. Op basis van het merk wordt in combinatie met het model en type voertuig (of machine) een smeeradvies gegeven voor de motorolie en andere soorten olie (transmissie, versnellingsbak, hydraulica etc.). Voor personenauto’s, bedrijfswagens en vrachtwagens kan zelfs een advies worden afgegeven op basis van het kenteken.

Geautomatiseerde bestellingen via Total Telemetry Services

Bulkorders kunnen zowel handmatig als automatisch worden geplaatst. In het laatste geval kunnen klanten gebruik maken van de Total Telemetry Service. Tankniveaus worden vervolgens continu bewaakt via telemetrie (sensoren gebruiken ultrasone pulsen om de tankcapaciteit te meten). Total kan met deze up-to-date tankinformatie een optimaal aantal leveringen verzorgen. Bestellingen om de niveaus te handhaven, worden automatisch voorbereid als “telemetrie-bestelling”, waarna de klant alleen de bestelling hoeft te bevestigen.

Uitdagingen

De grootste uitdaging in dit project was om verschillende applicaties en webservices in één front-end weer te geven en dit alles met elkaar te laten communiceren. Polder Knowledge heeft veel geïnvesteerd in R&D om de beste manier te vinden om taken over systemen te verdelen en met elkaar te integreren op een herbruikbare manier. In dit geval zag het er zo uit:

 

  • Onze ‘Shopmanager’ is verantwoordelijk voor flow management, complexe winkellogica en entiteiten. Zo kan een sales medewerker eenvoudig alle inhoud en winkelproducten beheren, inclusief voorraadniveaus, prijsupdates en mediabeheer.
  • Met slim zoeken krijgen gebruikers alleen resultaten te zien die relevant zijn voor hun type gebruiker of organisatie. Dus verschillende resultaten voor dezelfde zoekopdracht. Deze resultaten (o.a. producten) zijn gebaseerd op het marktsegment (agri, industrie, scheepvaart, automotive) dat de media-items definieert of op het marktprofiel.
  • Voor communicatie met externe webservices zoals Olyslager (leverancier van smeermiddelgegevens voor de olie-industrie) en SAP ERP, hebben we API’s gemaakt met Apigility (API Builder by Zend).
  • Voor de beste gebruikerservaring van verschillende componenten binnen de applicatie hebben we Angular gebruikt (zoals de smeeradviesfunctionaliteit).
 Opdrachtgever

logo Total lubricants
Resultaat
Een ​​online bestelsysteem waar de klant eenvoudig een bestelling kan plaatsen op basis van een gedegen smeeradvies. Bestellingen om de niveaus te handhaven, worden automatisch voorbereid als “telemetrie-bestelling”.

Human First development
Smeermiddelen zijn complex. Het vinden van de juiste smeerolie, o.b.v. kenteken of voertuigtype, is dan ook het uitgangspunt van dit platform. De directe koppeling met interne SAP ERP systeem helpt Total met een vlotte verwerking van de orders.

Technieken
– PHP 8.3 / PostgreSQL
– Azure AD / Keycloack
– Angular 17
Laminas API Tools
– RabbitMQ
– Telemetrie

Co-creatie
Een andere, niet-technische uitdaging was de samenwerking tussen verschillende teams en disciplines. En hoewel we allemaal ‘nerds’ zijn die gewoon het beste resultaat willen leveren, is communicatie hier de sleutel tot succes. Communicatie die niet op te lossen is met een API, maar een beroep doet op de soft skills van alle betrokkenen. Ook dat is Human First Software Development.

Wij helpen je graag verder

Met onze 'Human First' benadering gaan we samen op zoek naar de mens achter de vraag. Eindgebruikers en stakeholders betrekken wij actief bij dit proces. Door hun behoeftes centraal te stellen, komen we tot slimme digitale oplossingen. Daarbij hebben we oog voor de hele organisatie: van doelen tot draagvlak, van techniek tot proces.

Durf jij het aan je te laten inspireren in een creatieve brainstormsessie.

Antoni Huguet Vives
Antoni Huguet Vives

☆ Front-End goeroe ☆ IT Consultant

Een voortdurend lerend persoon die bereid is nieuwe manieren te ontdekken en te delen om software te creëren: ontwerppatronen, nieuwe raamwerken, toekomstige taalspecificaties, tools en gadgets. Verfent klimmer.

linkedin.com
direct mailen

Rob Mulder
Rob Mulder

☆ Prototyping ☆ UX/UI ☆ IT Consultant

Maakt concepten concreet en processen inzichtelijk door deze te visualiseren vanuit ‘Design Thinking’. Kunstliefhebber en gitaar pingelaar.

06 246 977 24
linkedin.com
direct mailen