WordPress Webshop laten maken met WooCommerce
Polder Knowledge is gespecialiseerd in het ontwerpen en realiseren van webshops in WordPress. Dit doen we met WooCommerce. WooCommerce zorgt ervoor dat je WordPress kunt inzetten als professionele webshop. Zo ontstaat er een webshop systeem waarbij er een robuust Content Management Systeem (CMS) achter zit. Als WooCommerce specialist weten wij de mogelijkheden van het platform optimaal te benutten. Al sinds 2005 ontwikkelen wij kleine en grote WordPress webshops voor onze klanten.
Webshop en conversie
Een WordPress webshop is niet zomaar een digitale winkel waar jouw producten (of dienst) getoond worden. Je wil jouw doelgroep aanspreken en van bezoekers klanten maken. Kortom, je wil dat je webshop converteert. Daarom willen we jouw business leren kennen om zo de juiste strategie te bepalen. De juiste snaar weten te raken om jouw klanten in beweging te krijgen. Dit kunnen we op verschillende manieren doen. Uiteindelijk draait het allemaal om meer omzet. Dat begint met een heldere en overzichtelijke WooCommerce webshop met een mooi design.
Mogelijkheden WooCommerce webshop
WooCommerce is een schitterend open-source platform binnen WordPress. Het biedt standaard, voor de meeste webwinkel eigenaren, alle functionaliteiten die ze nodig hebben. Door middel van plugins of maatwerk code kunnen we nog meer functionaliteiten toevoegen waardoor we het gebruiksgemak kunnen vereenvoudigen of om de verkopen op te krikken.
Een kleine greep uit de beschikbare functionaliteiten:
Rapportage
WooCommerce beschikt over duidelijke rapportages. Zo kan je de verkopen per dag, maand of jaar bekijken en heb je de mogelijkheid dit te exporteren naar een CSV bestand.
Kortingsbonnen
Met een kortingsbon (coupon) kan je een korting toe kennen aan een product in de winkelwagen of bij de kassa. Dit kan een vaste prijs zijn, maar ook een percentage. Of deze korting gegeven moet worden vanaf een bepaald aankoopbedrag kan je zelf bepalen.
Meertalige webshop
Met een webwinkel ben je niet gebonden aan een bepaalde regio zoals bij een fysieke winkel. Je kunt je ook richten op doelgroepen in het buitenland. Je marktgebied en omzetpotentieel wordt dan ineens aanzienlijk groter. Om ook succesvol in het buitenland te zijn zul je niet alleen in de webshop zelf, maar ook in de backend vertalingen consequent moeten doorvoeren. Denk aan e-mails, facturen, pakbonnen et cetera.
Voorraadbeheer
WooCommerce biedt een beperkte voorraadbeheer functie. Zo kan je notificaties krijgen bij producten die bijna niet meer op voorraad zijn of in z’n geheel niet meer op voorraad zijn. Je kan er voor kiezen om producten die niet meer op voorraad zijn niet meer te tonen in de webshop.
Abonnementen
Verkoop je geen fysieke producten maar biedt je juist een (digitale) dienst, of is jouw product aan een dienst gekoppeld? Met WooCommerce Subscriptions kun je abonnementen verkopen in je webshop. Je kunt abonnementen zowel toepassen op digitale als fysieke producten.
Facturen en pakbonnen
Door een factuurmodule te integreren in de webshop kunnen facturen voor de orders automatisch gemaakt worden. Zodra een bestelling is geaccordeerd, verstuurd het systeem automatisch de factuur per e-mail. Netjes opgemaakt in je eigen huisstijl. Makkelijker kan het bijna niet.
We geloven in samenwerken en in het delen van kennis. Zo verrijken we onze toegevoegde waarde voor onze relaties en blijven we de beste oplossingen bieden. Als partner, niet als leverancier.
Koppelingen externe pakketten
Heb je een boekhoudpakket, CRM- of voorraad systeem die je graag aan de webshop wil koppelen? Wij hebben ruime ervaring in het koppelen van externe diensten zoals SnelStart, Exact online of bijvoorbeeld SalesForce. Veel is mogelijk als het betreffende pakket een API (application programming interface) beschikbaar stelt om mee te communiceren. De communicatie van gegevens kan desgewenst beide kanten op. Denk aan synchroniseren van voorraden of het inschieten van een verkoopfactuur in de boekhouding.
Partners
Bij de realisatie van een webshop komen naast het design en de techniek ook nog andere belangrijke zaken kijken. Er moeten mooie productfoto’s gemaakt worden (als die er niet zijn) en er moeten doelgroepprikkelende teksten geschreven worden. En misschien wel de grootste uitdaging; bezoekers naar jouw nieuwe webshop trekken. Zoekmachine-optimalisatie, Online Marketing en Social Media spelen hierbij een grote rol. Wij geloven in de kracht van samenwerken, in ons netwerk kennen we specialisten die hierbij een rol zouden kunnen spelen.
Onze werkwijze
We werken in fasen, niet alles in één keer maar in gecontroleerde stappen waar we op kunnen sturen. We denken niet vanuit middelen maar kijken eerst wat bij jouw onderneming past en wat het meeste rendement oplevert. Afhankelijke van het budget bepalen we samen een strategie met duidelijk meetbare doelstellingen. Onze uitgangspunten: ‘resultaatgericht’ en ‘klantgedreven’.
Wij zijn specialist in het integreren van WooCommerce op bestaande WordPress websites, maar een nieuwe website bouwen kunnen wij natuurlijk ook. Verder kun je ons ook de integratie van data via solide API-services en het koppelen met externe systemen met een gerust hart toevertrouwen.
Human Factor in online winkelen
Polder Knowledge heeft zich gespecialiseerd in de ‘zachte kant’ van IT. Ook met betrekking tot webshops. Het gaat om gevoel. Wat zijn de drijfveren? Wat wil de klant? Wat wil de aanbieder bereiken? Quick sales of juist klanten bewegen om vooral nog vele jaren zeer regelmatig terug te laten keren?
Wij stellen de mens centraal.
Daarin maken wij het verschil.
Webshops waar we trots op zijn
Waarmee kunnen we je helpen?
Van projecten die de wereld van nu en morgen een beetje mooier maken, worden wij blij.
Dus, loop je met een idee rond en ben je benieuwd naar onze visie?
Wees welkom voor een oriënterend gesprek of een creatieve brainstormsessie. Koffie?